Logo ja stiiliraamat
Logo
Logo on graafiline element ja visuaalne tunnus, mis jutustab ettevõtte või toote sisust ja väärtustest ning on välja kujundatud sihtgruppe silmas pidades. Logo peab olema teistest omasugustest eristuv.
Logo koosneb sõnamärgist ehk nimest (ka logotüüp) ja logomärgist (ka märk). Logos võib kasutada ka vaid sõnamärki või logomärki.
Sõnamärk-logo: ökonoomne, kuvab logoks kujundatud nime. Säästab ruumi, sest logos ei ole märki ja nii kulub ka vähem aega logo lugemiseks. Miinuseks on see, et vahetevahel oleks siiski vaja kasutada kompaktset ja meeldejäävat märki. Selle saab lahendada aga lisaks kujundatud kujunduselementide kasutusele võtmisega.
Logomärk logona: selline variant eeldab märgi tundmist ning seega ka panustamist märgi tuttavaks tegemisele. Seetõttu sobib enam suurtele ja tuntud brändidele või juhul, kui nime esitamine ei ole oluline või soovitud. . Logomärgi kasutamine on tänapäeval pigem haruldane.
Märgiga logo: enim kasutatav. Logos on esindatud nii nimi kui sümbol.
Hästi kujundatud logo on kergesti äratuntav, hästi nähtav nii lähedalt kui kaugelt, hõlpsasti suurendatav-vähendatav ning kasutatav nii heledate kui tumedate taustade korral.
Logo kujundamisel peab silmas pidama ka semiootilisi tähendusi ning hindama logo sobivust klientide ja turuga.
Logole lisab väärtust kaasnev lugu.
Näiteid meie kujundatud logodest:
Eesti-Läti tööstuspärand turismis logod ja alamlogod:
OÜ disaini- ja veinikohvik Pärnus Sadama 5
Ettevõtte Tööabi logo:
Veoturg portaali logo ja stiiliraamat:
Logo rahvusvahelisele korvpalliturniirile Baltic Cup:
Haapsalu Purjespordikooli logo:
EstoMaxibasket logo:
Galerii Central logo:
Logo kavandid sündmuseks Eesti disain Kaubamajakas
Stiiliraamat
Ettevõtte stiiliraamat aitab nii ettevõttel endal kui tema koostööpartneritel kasutada ettevõtte logo ja kujunduselemente nii, et nende visuaalne pilt on kogu aeg ühtlane. Seetõttu sisaldab stiiliraamat reegleid ja juhendeid, kuidas logo kasutada eri meediumites, tingimustes ja erinevatel taustadel.
Tavapäraselt sisaldab stiiliraamat ka ettevõtte tunnusfonte ning enamkasutatavate dokumentide kujundusnäidiseid: visiitkaart, blankett, arvepõhi, esitlusprogrammi põhikujundus jne.
Turundustugi on koostanud stiiliraamatud Tervise Paradiisile, Viiking Spaa-hotellile, ABC Tehno ja PRO Tehno tehnoülevaatuspunktidele, Renditööjõule, Tööabile, galerii Centralile, ÕU disaini- ja veinikohvikule, ettevõttele Hatec ning paljudele teistele.
Tööstuspärand turismis Eestis ja Lätis logo kasutamiseks eesti, inglise, läti ja vene keeles ning stiiliraamat
Veoturg.ee stiili välja töötamise näide ja stiiliraamat: